Malmö- Leksand 3-2 efter straffar

Jaha... Suck... Stön... Vad f*n??? Ingenting ville gå pågarnas väg... Och även om man var väldigt passiva(Speciellt period 2) så hade man ett par vassa chanser men Patrick Galbraith i Leksands kasse var med på noterna överallt... Malmö tycktes trampa vatten och Leksand ledde med 0-2 när det återstod 7 minuter av sista perioden. Jag och säkert många med mig hade redan räknat ut grabarna för kvällen och började planera hemfärd... Men då hände det...  Jesper Damgaard... Vad f*n Faxe.... Härligt!!! Men mindre än minuten kvar kvitterade sen Carl Söderberg efter en suverän pass från Hersley... Sudden var ju absolut itne nervpirrande alls... Näääääää då och straffar sen... Ja tänkte jag... Jesper Mattsson, Carl Söderberg och Morten Green... Jodå... jesper Mattsson satte sin hur snyggt som helst... Leksand missade(Första gick ju i mål) och jag väntade på Green eller Söderberg... Men nä... Vänta lite... 8??? Patrik Hersley?????? Say whaaaaat???

"Nä nu går jag!!!" sa jago ch vände mig om. Tina och Anna vände mig tillbaka och Patrik satte, trots rullande puck och bristande teknik(HAns egna ord), punkt för matchen... Matchhjälte gånger 2!!! Först Mora sen Leksand... Men överlag var det en svängig och svajande match...

Fokus spelarna???

8. Patrik Hersley... Ja jo, matchavgörande mål, men insatsen överlag var väl lite sisådär... Han var direkt "skyldig" till Leksands 2a... Men men målet han gör och passningen till Calle gör att det väger upp lite... Så en Average 3a=)

44. Nichlas Hardt... Tja... det var inte riktigt hans kväll... Han kan så mycket bättre, men även solen har sina mörka widor=) Och även den bästa får lov att vara ur form. Så en 2a blir kvällens betyg.

Nu ser vi framemot Västerås på måndag... Fast först e det såklart Troja bort imorgon lördag=)

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0