Oskarshamn Hemma/ Therese

Vilken härlig match! Och Markus Svensson fick hålla nollan. Som han själv sa i radiointervjun: "Det var bara en bonus". Ja men vilken bonus.Det var en nästintill "perfekt" match sett ur Malmö ögon. Oskarshamn tilläts inte komma igenom speciellt mycket och ärligt blev det aldrig riktigt farligt. Om man ska ta ut något negativt så är det att vissa backar e lite vimsiga och verkar osäkra... Men det blir bättre och bättre=)

Okej om vi då ser till nummer 8 och 44 då (Patrik Hersley och Nichlas Hardt)?

Vi börjar med Hardt: Som vanligt visar han en attityd som inte e av denna värld... Han kämpar och bökar sig igenom hela matchen. Far och flyger hit och dit och e en ständig plåga för motståndarna. Han gillar fysiskt spel och tacklingarna bir oftast perfekta :D Både in i sargen och open ice tacklingarna...

Betyg 4

Hersley... Stabil insats. Väldigt väldigt tung back att möta både i boxplay och powerplay. Passingen han serverar Don MacLean inför 3-0 målet e bara hockeygodis. "Vill du ha majonnäs på den räkmackan" typ! Och som han rensar i bp... Innan säsongen började, så kände jag att jag nog fick äta upp att jag ville ha Hersley tillbaka,en nu tror jag att det e fler än jag som vill ha honom kvar:) Han har verkligen visat att han kan;) Så jag hoppas på att han nästa vecka eller nu i helgen säger att han stannar nästa år och kanske ett år till:D

Betyg: 4 här med

Kollade förresten sydsvenskans betygsättning och jag brukar mer eller mindre hålla med om den, men dock inte idag :S Men men... Vi ser ju saker och ting olika =)

Nu blickar vi framåt mot Västerås matchen i morgon... Hoppas på lika många fina mål och ytterligare tre poäng=)

Gooooooo Redhawks :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0